
l Çocuk Gelişimi Uzmanı l
Lisans eğitimini Bilgi Üniversitesi Psikoloji Bölümü’nde onur derecesi ile tamamlamıştır. Lisans yıllarında bir dönem eğitimini Finlandiya’da University of Jyvaskyla’da devam ettirmiştir. Mezun olduktan sonra bir dönem İspanya’da bir dil okulunda 10-16 yaş arası öğrencilere asistan öğretmenlik yapmıştır. Gönüllü projeler kapsamında çocuk yuvalarında çalışmıştır. Lisansını “Çocukların yetiştirilme tarzı ve oyun terapisi içinde terapistin farklı seviyelerdeki yorumlarına verdiği cevaplar” adlı tez çalışması ile tamamlamış ve bu tez çalışmasını 19. Ulusal Psikoloji Kongresi’nde sunmuştur. İstanbul Üniversitesi Çocuk Gelişimi bölümünde ikinci lisans eğitimine devam etmektedir. 2016-2023 yılları arasında özel bir kurumun özel eğitim bölümünde çalışmıştır. Temmuz 2023 tarihinden bu yana mesleki çalışmalarına kendi ofisinde devam etmektedir. Çocuk ve gençlere zeka ve dikkat temelli bilişsel testler uygulamaktadır. Aynı zamanda öğrenme/dikkat zorluğu ve gelişimsel farklılığı olan çocuk ve gençlerle bireysel eğitim çalışmaları yürütmektedir.
Türk Psikologlar Derneği üyesidir.
Başlıca çalışma alanlarım:
• Çocuklarda beceri gelişim değerlendirmesi
Çocuklarda beceri gelişim değerlendirmesi, motor, bilişsel ve sosyal beceriler gibi çeşitli alanlarda çocuğun yeteneklerini, güçlü ve zayıf yönlerini belirlemek amacıyla yapılır.
• Çocuk ve genç eğitsel takibi
Bireylerin akademik, bilişsel ve sosyal gelişimini yapılan değerlendirmeler doğrultusunda izlemeyi içeren süreçtir. Bu takip, öğrencilerin öğrenme hedeflerine ulaşma, beceri geliştirme ve genel öğrenme ilerlemelerini takip amacı taşır. Eğitsel takip, öğrencilerin gereksinimlerini anlamak, öğrenme güçlükleri veya başarılarını belirlemek ve eğitim stratejilerini kişiselleştirmek için önemli bir araçtır.
• Öğretim sürecinin planlanması ve yürütülmesi
Öğretim sürecinin planlanması ve yürütülmesi, belirlenmiş öğrenme hedeflerine ulaşmayı sağlamak amacıyla ders içeriğinin tasarlanması, öğretim stratejilerinin seçilmesi, öğrenci etkileşimi, değerlendirme yöntemlerinin belirlenmesi ve tüm bu unsurların öğrenci ihtiyaçlarına uygun bir şekilde uygulanması sürecidir.
• Ailelere yönelik beceri temelli destek
Ebeveynlere çocuklarının gelişimini ve ihtiyaçlarını anlamalarına yardımcı olacak, pratik beceriler kazandırmayı hedefleyen bir yaklaşımdır. Bu destek, ebeveynlere çocuklarının eğitimine, duygusal gelişimine, iletişim becerilerine ve diğer yaşamsal alanlara yönelik bilgi, strateji ve kaynakları sağlama amacını taşır. Ailelerin çocuklarına daha etkili destek olmalarını ve çocuklarının genel gelişimini desteklemelerini sağlamayı amaçlar.
• Özel gereksinimli çocukların gelişimlerini desteklemeye yönelik çalışmalar
Öğrenme güçlüğü (Disleksi, Sözel Olmayan Öğrenme Güçlüğü), DEHB, otizm vb. öğrenme ve gelişimi etkileyen tanı almış çocukların desteklenmesine yönelik beceri temelli eğitim çalışmaları yapılır. Çocukların bireysel ihtiyaçlarına odaklanan kişiselleştirilmiş stratejiler içerir.
Uyguladığım Değerlendirme Ölçekleri:
• Denver II Gelişim Testi
0-6 yaş arasındaki çocukların motor, sosyal-duygusal, dil ve bilişsel gelişimini değerlendirmek amacıyla kullanılan standart bir testtir.
• Metropolitan Okul Olgunluğu Testi
5-10 yaş arası çocukların okula hazırlık düzeylerini değerlendiren bir testtir.
• Bender-Gestalt II Görsel Motor Koordinasyon Testi
Bireylerin görsel-motor becerilerini değerlendirmek amacıyla kullanılan bir testtir, kişilerin çeşitli şekilleri çizme yeteneklerini inceleyerek bilişsel ve motor becerilerini değerlendirir.
• Frostig Görsel Algı Testi
Çocukların görsel algı becerilerini değerlendirmek amacıyla kullanılan bir testtir; özellikle şekil algısı, uzamsal ilişki ve görsel-motor koordinasyon gibi alanlardaki becerileri ölçer.
• Wechsler Çocuklar için Zeka Ölçeği IV (WISC-IV)
Çocuklar için Zeka Ölçeği IV (WISC-IV), 6 ila 16 yaş arasındaki çocukların bilişsel yeteneklerini değerlendirmek için kullanılan bir zeka testidir; test, bilişsel alt alanlardaki performansı ölçerken genel zeka düzeyini belirlemeyi amaçlar.
• MOXO d-CPT Testi
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB) gibi durumları değerlendirmek için kullanılan bir sürekli performans testidir; test, bireylerin dikkat seviyelerini, hata eğilimlerini ve hiperaktivite belirtilerini ölçmeyi amaçlar.
• CNS Vital Signs Bilişsel Performans ve Dikkat Testi
Bireylerin bilişsel fonksiyonlarını, dikkat seviyelerini, hafıza kapasitelerini ve diğer bilişsel yeteneklerini değerlendirmek amacıyla kullanılan bir bilgisayar destekli test bataryasıdır.
• Erken Okuryazarlık Testi (EROT)
6 yaş ve üzerindeki çocukların okuma ve yazma becerilerini değerlendirmek için kullanılan bir testtir; temel okuma-yazma becerilerini ölçerek çocukların okuma hazırlık düzeyini belirlemeyi amaçlar.
• Çalışma Belleği Ölçeği (ÇBÖ)
Bireylerin zihinsel işlemleri sırasında geçici olarak bilgi saklama ve manipüle etme yeteneklerini değerlendiren bir ölçektir; özellikle çalışma belleği kapasitesini ölçerek bilişsel performansı değerlendirmeyi amaçlar.
• Hızlı İsimlendirme Testi
Bireylerin görsel ve sözel hızlı işleme yeteneklerini değerlendirmek için kullanılan bir testtir; özellikle nesneleri, renkleri veya kelimeleri belirli bir süre içinde tanıma ve adlandırma becerilerini ölçmeyi amaçlar.
Uyguladığım Eğitsel Programlar:
Attentioner DEHB Programı