Çocuk Kitapları Işığında Terapi Yolculuğu

Nisan'ın 2. Haftası 2021

  • Evren hikayelerden oluşur, atomlardan değil.” demiş Muriel Rukeyser. Yaşamımızın anlam kazanması için her birimiz hikayelere sığınırız ve hikayeleri terapi de kullanmak bir süredir işlevsel olarak yapılmaktadır. Hikayeler ve masallar çocukların dünyasında bu denli varken, onları neden çocuklar ile kuracağımız bağa bir köprü yapmıyoruz ki… Bu atölyede çocuklarda görülen bir takım ruhsal zorlanmaları hikaye/masal kitapları ile azaltmayı öğrenmeyi hedefliyoruz. Çocuk kitaplarını ve hikayeleri terapide nasıl kullanacağımıza dair bir yol haritası niteliğinde olan bu atölyenin hedefleri şunlardır: 
o Çocuklarda görülen ruhsal zorlanmalarda çocuk kitaplarını terapiye yardımcı araç olarak kullanmayı deneyimlemek,
o Çocuk kitapları ile çocuklarda duygu açılımı sağlamak,
Çocuk kitapları ile paralel terapötik aktivite geliştirmektir.

Eğitmen Psikolog Selin MERT YANAR, 2013 yılında lisans eğitiminden mezun olduktan sonra İzmir ve Manisa da yarı ve tam zamanlı psikolog olarak pek çok kurumda görev almıştır. 2014 yılında Oyun Terapileri Derneğinden aldığı Çocuk Merkezli Oyun Terapisi eğitimi ile çocuk danışanlara yardım sunmaktadır. Yaklaşık 6 yıldır sürdürdüğü oyun terapisi seanslarını şu an Psikoevim Psikoloji Merkezinde sürdürmektedir.

Kapsamlı Oyun Terapisi

18-19-20 Eylül l l 9-10-11 Ekim l l 6-7-8 Kasım 2020

Kapsamlı oyun terapisi eğitimimizde ;

1. Modül (Oyun, Çocuk ve Gelişim İle ilgili Teorik Bilgiler ve Kişisel Yaşantılarımızın Değerlendirilmesi)

2. Modül (Oyun Terapilerine Giriş, Oyun Terapisinin Tarihi, Çocuk Merkezli Oyun Terapisi temel kavramlar)

3.Modül (Çocuk Merkezli Oyun Terapisi, Vaka çalışmaları ile derinlemesine çalışma, Tanı Gruplarına özel uygulama örnekleri)

4.Modül (Çocuk Merkezli Oyun Terapisi terapötik kullanımı, bireysel süpervizyon –terapistlik becerilerinin geliştirilmesi uygulamaları)

Modülleri altında amacımız oyun terapisi hakkında kapsamlı teori ve uygulama becerilerine sahip olarak, uygulayıcı kişiye oyunun dönüştürücü gücünü derinlemesine görme imkanı vermek, profesyonel oyun terapisi becerilerin gelişmesine, oyun terapisi eğitiminde örnek vaka ve uygulamalarla katılımcıların daha güvenli bir alan oluşturmalarına olanak sağlamaktır.

Pandemi sonrası anaokuluna dönüş : Okul öncesi dönemde kaygıyı çalışmak

27 Temmuz 2020

Pandemi dönemiyle birlikte, ciddi bir ara verdikten sonra okullara dönüş başladı ve bu dönüşü ruhsal olarak daha güvenli bir hale getirmek kurum psikologunun görevidir. Bu atölyenin hedefi özellikle 3-6 yaş döneminde çocuklarda kaygı belirtilerini fark etmek ve bunlar üzerinden çalışmaktır. Atölye süresince çocuklarda kaygı örnekler üzerinden tartışılacak ve okul rehberlik biriminin kapsamı çerçevesinde terapötik etkinlikler paylaşılacaktır. Vakalar ile zenginleşecek atölye alan uzmanlarına yöneliktir. 

Eğitmen Psikolog Selin MERT YANAR, 2013 yılında lisans eğitiminden mezun olduktan sonra İzmir ve Manisa da yarı ve tam zamanlı psikolog olarak pek çok kurumda görev almıştır. 2014 yılında Oyun Terapileri Derneğinden aldığı Çocuk Merkezli Oyun Terapisi eğitimi ile çocuk danışanlara yardım sunmaktadır. Yaklaşık 6 yıldır sürdürdüğü oyun terapisi seanslarını şu an Psikoevim Psikoloji Merkezinde sürdürmektedir.

Oyun Terapisi Derinleşme Atolyesi I-II

20 Ocak 2021 l 7 Mart 2021

 “Yaptığınız işin felsefesini bilmezseniz/yapmazsanız yalnızca teknisyen olarak kalırsınız.” Nietzsche’nin bu sözünden hareketle oyun terapisi eğitimi almış ve bu alanda derinleşmek isteyenlere yönelik bir derinleşme atölyesidir. Atölyenin hedefi oyun terapisi pratiklerimizi derinleştirmek için farklı yazılı kaynaklardan yararlanmaktır. Bu hedef için farklı edebi metinler üzerinden oyun, terapi ve çocukla iletişim üzerine çalışmalar yapılacaktır. Terapilerimizin içeriğini zenginleştirmek ve farklı olgulara yeni bakış açısı ile bakmak için bu atölye bir başlangıç olabilir. 


 Eğitmen Psikolog Selin MERT YANAR, 2013 yılında lisans eğitiminden mezun olduktan sonra İzmir ve Manisa da yarı ve tam zamanlı psikolog olarak pek çok kurumda görev almıştır. 2014 yılında Oyun Terapileri Derneğinden aldığı Çocuk Merkezli Oyun Terapisi eğitimi ile çocuk danışanlara yardım sunmaktadır. Yaklaşık 6 yıldır sürdürdüğü oyun terapisi seanslarını şu an Psikoevim Psikoloji Merkezinde sürdürmektedir.

Psikologlara yönelik
Anne ve bebek bağlanması atölyesi

27 Ağustos 2020

  • Bu atölyenin hedefi bağlanmanın temel kavramlarını ve işleyişini anlamaktır. Temel kavramlar çalışıldıktan sonra uygulamalar ile yeni doğmuş bir bebek ve annesi (anne olmadığı durumlarda bakım veren ile) arasında oluşmasını hedeflediğimiz güvenli bağlanmaya dair uygulamalar yapılacaktır. Atölye boyunca katılımcılara farklı aylarda anne ve bebeğin bağını güçlendirecek oyunlar ve etkinlikler öğretilecektir. Atölye sonunda katılımcılar bağlanma teorisine dair uygulamaya yönelik pratik bilgiler ve edinimler kazanmış olacaktır.
 
  • Eğitmen Psikolog Selin MERT YANAR (Çocuk Merkezli Oyun Terapisti), 2013 yılında lisans eğitiminden mezun olduktan sonra İzmir ve Manisa da yarı ve tam zamanlı psikolog olarak pek çok kurumda görev almıştır. 2016-2018 yılları arasında İzmir’de oluşturduğu oyun gruplarında özellikle 0-3 yaş arası bebek, çocuk ve aileleri ile çalışarak bu konuda deneyimler kazanmıştır.

Çocuk testleri eğtimi

25 Ekim 2020

  • Çocuk Değerlendirme Testleri eğitimimiz bir tam gün sürecektir. eğitimin ödev aşaması vardır. Eğitim sonrasında 60 gün (2ay) içerisinde her testi en az 3 çocuğa uygulayarak uygulama formlarını ve raporlarınızı eğitimciye ulaştırmanız gerekmektedir. Mail adresleriniz üzerinden geri bildirim verilecektir. Gerekli görülen katılımcılardan testleri tekrar uygulamaları istenecektir.
  • Çocuk Değerlendirme Testleri Eğitimi sayesinde alanda yapacağınız uygulamalar daha objektif hale gelecektir. Gözlemleriniz testler ile pekişecek ve yapacağınız müdahaleler etkin olacaktır. Eğitim sırasında öncelikle tüm katılımcılar bir aile görüşmesinin nasıl yürütüleceğini uygulamalar ile pekiştirecektir. Aileden anamnez almak uygulanacak olan testler öncesi uygulayıcıya çocuk hakkında geniş bir bilgi sağlayacaktır. Bu durumda testlerin sonuçları daha doğru bir şekilde yorumlanacaktır. Eğitim sırasında aşağıda yer alan tüm testlerin önce teorik uygulamaları anlatılacaktır. Sonrasında katılımcılar testi role play yöntemi ile uygulayacaktır. Her testin sonunda test yorumlanacak, rapor haline dönüştürülecektir. Bunlara ek olarak testlerin sonuçlarına göre aileye ve çocuğa yapabileceğiniz önermeler üzerine bilgi verilecek ve hangi koşulda bir hekim yönlendirmesi yapılması gerekliliği açıklanacaktır.
  • Eğitim sonunda katılımcılar tüm testleri uygulayabilir, raporlayabilir ve yorumlayabilir hale gelecektir. Bunlara ek olarak aileye ve çocuğa yönlendirmede bulunmak için etkinlik örnekleri, kitap paylaşımları da yapılacaktır. 

Anaokulunda Psikolog olmak

11-12 Ağustos

  • Atölye çalışmasının hedefi okul öncesi kurumlarda görev yapan yada yapacak olan psikologların donanımlarını ve bilgi dağarcıklarını güçlendirmektir. Psikologun görev tanımı ile başlayarak oryantasyon sürecini yönetmek, hizmet içi eğitimleri düzenlemek, okul veli ilişkilerini yapılandırmak, seminerler ve bültenlerin nasıl hazırlandığını anlamak gibi alt başlıkları içerir. Atölye sonunda katılımcılar bir okul öncesi kurumunun işleyişini, psikologun görev ve sorumluluklarını öğrenerek, bu konularda uygulamalar yapar hale geleceklerdir.
 
  • Eğitmen Psikolog Selin MERT YANAR, 2013 yılında lisans eğitiminden mezun olduktan sonra İzmir ve Manisa da yarı ve tam zamanlı psikolog olarak pek çok kurumda görev almıştır. 2014-2016 yılları arasında kurum müdürlüğü de yapan eğitmenimiz yoğun olarak okul öncesi kurumları ile çalışmaktadır

Oyun Terapisine Giriş 101

Şubat'ın 2. Haftası l l Mayıs'ın 2. Haftası 2021

  • Çocuk Merkezli oyun terapisi  temelleri 1969 yılında atılan ve kökleri Rogers’ın danışan merkezli terapi modeli ve bağlanma teorisine kadar uzanan bir çocuk psikoterapi ekolüdür. Bu atölyede katılımcılar ÇMOT hakkında giriş niteliğinde bilgi sahibi olacaklardır. ÇMOT eğitimi nasıldır ve hangi aşamalardan oluşur, Türkiye’de ve dünyada ÇMOT nasıl ilerler, ÇMOT ekolünün temel kavram ve uygulamaları nelerdir gibi alt başlıklar içermektedir.

 

  • Eğitmen Psikolog Selin MERT YANAR, 2013 yılında lisans eğitiminden mezun olduktan sonra İzmir ve Manisa da yarı ve tam zamanlı psikolog olarak pek çok kurumda görev almıştır. 2014 yılında Oyun Terapileri Derneğinden aldığı Çocuk Merkezli Oyun Terapisi eğitimi ile çocuk danışanlara yardım sunmaktadır. Yaklaşık 6 yıldır sürdürdüğü oyun terapisi seanslarını şu an Psikoevim Psikoloji Merkezinde sürdürmektedir.

Bebeğinize Bağlanın :
Ebeveynler için bağlanmaya giriş

22 Ağustos l l 21 Mart 2020

  • Bağlanma yaşamın ilk yıllarında oluşan ve sonrasında neredeyse tüm yaşamı ilişkiler üzerinden şekillendirmemizde kılavuzluk eden ilk bağımızdır. Anne ve bebek arasında kurulan bu özel bağ dikkat ve özen gerektirir. Bağlanmayı daha güçlü ve güvenli hale getirmek için araştırmalar ve uzmanlar bir takım uygulamalar geliştirmiştir. Bu atölye de tam bu noktada sizlere yardımcı olacak ve doğacak bebeğiniz ile ilk andan itibaren güvenli bağ oluşturmanıza yardım edecektir. Atölyede bol bol oyunlar oynayarak uygulama yapma ve pekiştirme şansı bulacaksınız.

 

  • Eğitmen Psikolog Selin MERT YANAR (Çocuk Merkezli Oyun Terapisti), 2013 yılında lisans eğitiminden mezun olduktan sonra İzmir ve Manisa da yarı ve tam zamanlı psikolog olarak pek çok kurumda görev almıştır. 2016-2018 yılları arasında İzmir’de oluşturduğu oyun gruplarında özellikle 0-3 yaş arası bebek, çocuk ve aileleri ile çalışarak bu konuda deneyimler kazanmıştır.

Bilişşsel Davranışçı Terapi

Kasım'ın 4. Haftası 2020

  • Bilişsel Davranışçı Terapi psikoloji ve psikopatoloji (ruhsal rahatsızlıklar) alanındaki bilimsel bulgulara dayalı olarak geliştirilmiş, bilimsel ilkelerin psikoterapi alanına uygulanmasıyla ortaya çıkmış çağdaş bir psikoterapidir. Psikoterapi ruhsal rahatsızlık veya sorunları sözel etkileşim yoluyla (görüşmelerle) çözme tekniğine verilen genel addır. Bilişsel Davranışçı terapi ruhsal rahatsızlıkları açıklarken ve nedenlerini araştırırken psikoloji biliminin verilerine dayanır. Bu rahatsızlıkların çözümünde kullandığı sözel ve davranışsal yöntemler de aynı şekilde bu bilimsel ilkelere ve öğrenme kuramlarına dayalıdır. Ortaya konulan bu tedavi yönteminin etkinliği bilimsel olarak sınanmış ve yüzlerce klinik araştırmayla birçok ruhsal rahatsızlıkta etkili olduğu gösterilmiştir.

    Dayandığı temel itibarıyla diğer psikoterapilerden farklı olan bilişsel terapinin tedavi uygulamaları süreç ve içerik olarak yapılandırılmıştır. Öncelikle kişinin güncel sorunlarına odaklanır, süre olarak daha sınırlı, ve daha çok sorun çözme hedeflidir. Bilişsel Davranışçı terapi sadece başvuranların güncel sorunlarını çözmez aynı zamanda bütün yaşamları süresince sorunlarını çözmekte kullanabilecekleri özel bir takım beceriler de öğretir. Bu beceriler çarpık düşünceleri saptamak, inançlarını değiştirmek, çevreyle yeni ilişkiler kurmak ve davranış değişikliğidir.

Klinik Staj Programı

17-21 Ağustos l l 23-25 Ağustos l l 31-3 Ağustos - Eylül 2020

Full kapsamlı Yetişkin BDT eğitimi , Çocuk psikolojisi uygulama , Aile Danışmanlığı ve Çift Terapisi , Bilinçli Farkındalık Çalışmaları , Şema Terapisi ve Sanat Terapisi konu başlıkları altında 12 gün , 72 saat sürecek klinik staj programımızda , Uzman Klinik Psikolog Asiye Nurnihan Yurdakul , Uzman Psikolog Selin Mert Yanar ,Uzman Klinik Psikolog Ceyda Örek , Uzman Psikolog Özge Tercan , Uzman Psikolog İrem Güngör ve Uzman Psikolog Yağmur Damla Demir size eşlik edicek.

Amacımız; psikiyatri ve psikoloji alanında hizmet vermek isteyen yeni meslektaşlarımıza bilimsel donanım kazandırmak aynı zamanda pratiklerini geliştirerek, doğru, güvenli, bilimsel ve etik tedavi hizmeti sunmalarını sağlayacak eğitim ve klinik deneyim kazandırmaktır.

Katılım Psikolojik Danışmanlık ve Psikoloji alanı mezunları ve 3. 4. sınıf öğrencilerine açıktır

Kariyer Atolyesi

21 Eylül 2020

  • Gelecek 2 yılda kariyerinizde neyi başarmak istiyorsunuz? Kariyerinizde istediğiniz gibi ilerlemek için hangi yollara ihtiyacınız olacak? Peki, tüm bunlara şimdi , şu anda ne yaparak başlayabilirsiniz?

  • Kendinizi ve bakış açınızı bildiğinizde hayatınızın yönetimi sizde olur. Hedefiniz belli değilse meslekten mesleğe, şirketten şirkete geçer, mutsuz bir şekilde mevcut işlerinize devam eder ve bazen de geçici şeyler yaparak günü kurtarmaya çalışırsınız.

  • Bu atölye size kariyerinizle ilgi bakış açınızı nasıl belirleyeceğinizi ve geliştireceğinizi sağlar. Sahip olduğunuz bilgi, beceri, deneyim ve yeteneklerinizi fark ederek hem kariyer hem para hem de bireysel yaşamınızda istediğiniz yönde ilerlersiniz.

Organizasyonlarda Duyguların Yönetimi

17 Eylül 2020

  • Organizasyonlarda yaşam duygulara dayanır. İş hayatında, baskı ve çatışmadan ortak sahiplenmeye kadar değişen ilişki tarzlarından sonuçlar almak ve amaçlara ulaşmak için duyguların doğru anlaşılması ve iyi yönetilmesi gerekir.
  • Başarılı organizasyonlar, başarı, büyüme ve yaratıcılık için duygusal güvenliğin gerekli olduğunu bilirler. Duygu ile aklın birbirinden ayrılmaz olduğunu anlamışlardır.  Bir yönetici eğer çalışanlarının davranışlarını değiştirmek istiyorsa önce duyguları yönetmesini bilmelidir. 
  • Bu atölye, insan ve organizasyon ilişkisinden ve yönetim tarzlarından başlayarak stres, çatışma, motivasyon, liderlik ve değişim yönetimine kadar uzanan bir dizi konuyu duyguların yönetimi çerçevesinde bütünleştirmektedir.

Liderlik Atolyesi

15 Eylül 2020

  • Değişimi coşkuyla yönetmek, belirsizlik içinde güvenle yürümek, yenilikçi eylemi başlatmak ve ekiplerimizi harekete geçirecek ilhamı vermek liderler ile mümkündür.
  • Artık şirketlerimizde liderlik ruhu olan yöneticilere daha fazla ihtiyacımız var. Liderlik hem kendindeki hem de başkalarındaki potansiyeli açığa çıkaran en mükemmel davranış modelidir. 
  • Bu atölye katılımcıların, temel liderlik ve duruma göre liderlik becerilerinin neler olduğunu kavramalarına, kurumun ve kendilerinin amaç, değer, vizyon ve hedeflerini gözden geçirme ve örtüştürmelerine, değerleri doğrultusunda hedeflerine taşımak için, hangi görevde olurlarsa olsunlar, liderlik becerilerini uygulamaya sokmalarına destek verir.

     

Farkındalık Atolyesi

27 Ağustos

  • Farkındalık, yargısız bir şekilde, şimdiki ana odaklanabilmek amacıyla, dikkatinizi toplayabilmektir. Duyumlarınızın farkındalığıdır. Farkındalık “Şu an ne yaşıyorum” sorusunu yanıtlamak için, kendi düşüncelerini, duygularını ve bedenini gözlemlenmesi yoluyla elde edilen zihinsel bir durumdur.

  • Bazen, çevremizde ve içimizde olup biteni değil, kafamızda yarattığımız yargılarımızla hareket ederiz. Her şeyi analiz ederiz, yorumlamaya çalışırız. Gözümüzle değil, beynimizle bakarız. Bu yoğun anlamlandırma çabası, aslında olan biteni hissetmememize yol açar.

  • Bu Atölye’de amacımız bireyi seyirci konumundan katılımcı konumuna getirmektir.